کد خبر: 648718
تاریخ انتشار :

راهکار چین برای انعطاف‌پذیری یوان چیست؟

چین روز جمعه (۲۵ مارس) گفت که انعطاف‌پذیری یوان و ثبات بازار ارز را حفظ خواهد کرد و متعهد شد که به‌طور فعال از شوک‌های خارجی جلوگیری و خطرات ناشی از آن را خنثی کند.

راهکار چین برای انعطاف‌پذیری یوان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از بیزنس نیوز، تنظیم‌کننده معاملات خارجی چین می‌گوید: روند سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در چین و تخصیص دارایی‌های یوان تغییر نخواهد کرد. در همین حال، علیرغم کاهش پیش‌بینی شده در صادرات، چین انتظار مازاد حساب جاری معقول در سال جاری را دارد.

این اظهارات در بحبوحه نشانه‌هایی از خروج سنگین خارجی از بازارهای چین از زمان آغاز جنگ روسیه با اوکراین بیان می‌شود زیرا سرمایه‌گذاران بر این باورند که دوستی پکن با مسکو هر چه طولانی‌تر طول بکشد می‌تواند به یک مانع تبدیل شود.

اختلاف سیاست فزاینده بین فدرال رزرو آمریکا و بانک خلق چین نیز می‌تواند منجر به خروج پول شود.

اداره دولتی ارز خارجی اظهار کرد: مدیریت کلان احتیاطی جریان سرمایه فرامرزی را تقویت  و خطرات شوک‌های خارجی را دفع می‌کند. چین به حفظ انعطاف‌پذیری یوان، افزایش نظارت بر جریان سرمایه فرامرزی، غنی‌سازی جعبه ابزار سیاست و هدایت مناسب انتظارات ادامه خواهد داد.

اداره دولتی ارز خارجی گفت: بازار مالی چین به‌طور فزاینده‌ای باز است و اوراق قرضه و سهام چینی ارزش سرمایه‌گذاری مناسبی دارند.

هنوز فضای زیادی برای سرمایه‌گذاران خارجی وجود دارد تا تخصیص (به دارایی‌های چین) را افزایش دهند که برای ورود سرمایه‌های بلندمدت و ثابت خوب است. از نظر حساب جاری، رشد صادرات چین احتمالا از یک مبنای بالا کاهش می‌یابد زیرا تاثیر همه‌گیری بر فعالیت‌های تجاری جهانی کم‌رنگ می‌شود.

اداره دولتی ارز خارجی خاطرنشان کرد: مازاد حساب جاری چین در سطح معقولی باقی خواهد ماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها