کد خبر: 651274
تاریخ انتشار :

درباره کتاب «به راحتی چشم بر تو خواهم بست» نوشته ماری وارِی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 کتاب «به راحتی چشم بر تو خواهم بست» نوشته ماری وارِی داستانی دربارۀ شخصی به نام کلوئه است. بیشتر افراد در مطالعۀ داستان و رمان‌ دوست دارند که با زندگی و شخصیت داستانها آشنا شوند و با آن همذات‌پنداری کنند. اما داستان‌ها و شخصیت‌ها همیشه با واقعیت یکی نیستند، بلکه گاهی آرزوها و رویاهایی هستند که افراد میل به انجام آن دارند ولی در زندگی واقعی امکان‌پذیر نیست. اما لذت خواندنش در داستان‌ها برای خواننده بسیار لذت‌بخش است.

داستان کتاب به راحتی چشم بر تو خواهم بست درباره کلوئه است که با دوستش تعهدی می‌بندد. او بیست و هشت سال دارد و با دوست صمیمی‌اش کنستانس قرار می‌گذارد به روستا برود و در آنجا رویای نویسندگی‌اش را دنبال کند. کنستانس هم به کلوئه تعهد می‌هد تا در زندگی عاطفی و کاری خود تغییر و تحوالاتی ایجاد کند و... رمان خواننده را همراه خود از پاریس به بوردو و لندن می‌برد و با زندگی این دو دوست آشنا می‌کند.

بهتر است بدانید: کتاب حاضر سال 2015 مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت و به عنوان رمان محبوب خوانندگان در تابستان برگزیده شد. ماری وارِی نویسنده کتاب فرانسوی اس. او لین کتاب او سال 2014 منتشر شد. وارِی در کنار حرفۀ اصلی خود که ارتباطات و اینترنت است به کار نویسندگی هم مشغول است.

444

در بخشی از داستان می‌خوانیم:

داستان‌های بسیاری در ذهنم هست که دلم می‌خواهد آن‌ها را به صورت کتابی منتشر کنم. اصلا شاید یک روز این کار را بکنم. از داخل اتاق صدای «تولدت مبارک» به گوشم می‌رسد. گِرِگ در حال فوت‌کردن شمع‌هایش است. روی فرش می‌نشینم و داستان شاهزاده خانمی را  می‌گویم که همۀ شاهزاده‌ها را اسیر خودش کرده بود اما خودش عاشق فروشندۀ رؤیاهای خیابان ستاره می‌شود. ادامه می‌دهم تا اینکه پلک‌هایش سنگین شده و دیگر فقط صدای مکیدن انگشتش می‌آید. با وجود صدای خنده و دادوبیداد بیرون، اتاق او بی‌اندازه آرام است. عروسک‌هایش با چشمانی باز، مراقبش هستند و نورآبی هم روی صورتش افتاده است. جای سوفی بودن باید بی‌نظیر باشد. اینکه سه‌ساله باشی، مادری مثل شارلوت داشته باشی و ندانی که یک اسمارت‌فون چیست، نوشیدنی و سیگار را نشناسی. زندگی‌ات به سرعت برق و باد جلو نرود و این احساس را نداشته باشی که درحال تلف کردن آن هستی. اینکه با تمام وجود باور داشته باشی که فروشندۀ رؤیاهای خیابان ستاره انتظارت را می‌کشد تا تو را سوار موتور پرنده‌اش کند و همراه خودش ببرد. لرزش آی‌فون، مرا از حال خودم خارج می‌کند.

کتاب «به راحتی چشم بر تو خواهم بست» نوشته ماری وارِی را آریا نوری به فارسی برگردانده است. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه کتاب را برای علاقه‌مندان چاپ و منتشر کرده است. شما عزیزان اگر مایل به خرید اینترنتی کتاب با تخفیف «به راحتی چشم بر تو خواهم بست» هستید می‌توانید به سایت بنوبوک مراجعه فرمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها