کد خبر: 652375
تاریخ انتشار :

حقیقت‌پور: به مردم شوک وارد شده و بازگشت اعتماد عمومی زمان‌ می‌برد

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» گفت: به مردم شوک وارد شده است و اگر بخواهند اعتماد را برگردانند زمان می‌برد. حتی مجلس شوکه شده است بالاخره شرط‌هایی در بودجه گذاشته بودند اما الان شوک شده‌اند و باید ریکاوری بشوند.

حقیقت‌پور: به مردم شوک وارد شده و بازگشت اعتماد عمومی زمان‌ می‌برد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع گفت: «به‌نظرم می‌رسد که این اوضاع خوب است ما دولت‌هایی شبیه ماهی داریم و مردم آب آن هستند؛ اگر این آب نباشد ماهی‌ها می‌میرند لذا دولت به‌عنوان ماهی نباید آن آب را پس بزند و فراری دهد. هرچه دولت بیشتر با مردم کار کند و حرف بزند برنده‌تر است این صحبت‌های رئیسی ضمن اینکه کار مثبتی بود اما خیلی دیر انجام شد این دو ماه هم که گفته اند نقدینگی می‌دهیم دیر انجام شده است باید از اول دولت مشخص می‌کردند که برنامه چیست مردم باید توجیه شوند و هر چه مردم بیشتر توجیه شوند پشت انقلاب می‌مانند. لذا به‌نظر می‌رسد آقای رئیسی و همکارانشان باید بیشتر صحبت کنند البته کسانی صحبت کنند که مردم آن ها را قبول دارند.از اقتصاد کسی باید حرف بزند که اقتصاد می‌داند».

او در ادامه درباره میزان اقناع مردم نسبت به صحبت‌های رئیس جمهور افزود: «به مردم شوک وارد شده است و اگر بخواهند اعتماد را برگردانند زمان می‌برد. حتی مجلس شوکه شده است بالاخره شرط‌هایی در بودجه گذاشته بودند اما الان شوک شده‌اند و باید ریکاوری بشوند. باید این کشتی به گل نشسته اقتصاد را به ساحل زلال هدایت کرد».

این فعال سیاسی سپس درباره روند پیش رو نسبت به گرانی‌ها و کاهش میزان اعتبار دولت میان جامعه اشاره کرد: «دولت باید اعتماد مردم را کسب کند مردم ما مردم خوبی‌اند اگر به این مردم بها دهند و آنها را توجیه کنند نتیجه می‌گیرند. ما با درک و اقناع مردم حیات پیدا کرده‌ایم. من چون کار اجرایی کرده‌ام این اقدامات جراحی را لازم می‌دانم ولی باید ببینیم جراح کیست و مریض کیست؟ شرایط لازم برای عمل جراحی فراهم است؟آیا ریکاوری لازم است؟مسلما اصلاح یارانه ها لازم است اما به شرطی که طبقه مستضعف تحت فشار قرار نگیرند.تامین رفاه حداکثری برای مردم باید مورد توجه قرار بگیرد لذا ضمن اصلاح کژراهه های اقتصادی نباید اجازه آزمون و خطا و کار ناپخته دهیم.عمل جراحی را دست پرستار نمی دهند بلکه جراح متخصص باید انجام دهد. دولت نباید عجله کند که در چند ماه همه اهداف را پیش ببرد کاش موردی پیش می رفتند».

حقیقت‌پور در پایان درباره احتمال استیضاح برخی وزرا گفت: «من گفتم آقای رئیسی باید از جابه‌جایی وزرا استقبال کند و برخی وزرا کارآمدیشان زیر سؤال است. وزیر صمت در بخش بازرگانی و خودروسازی کارنامه قابل قبولی ندارد وزیرکار در به کارگیری چهره‌های کارآمد پرونده درستی ندارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها