کد خبر: 664054
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با سیدحسین نقوی حسینی

صولت مرتضوی فرد سرمایه‌داری نیست

سیدحسین نقوی حسینی گفت: تا جایی که من از آقای مرتضوی شناخت دارم او فرد سرمایه‌داری محسوب نمی‌شود. من از زمان مسئولیتش در وزارت کشور با او آشنا هستیم و همیشه آقای مرتضوی را فردی ساده‌زیست دیده‌ام.

صولت مرتضوی فرد سرمایه‌داری نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی کار، رفاه و تأمین اجتماعی است تا ببینیم بعد از کشمکش‌های فراوان بالاخره تکلیف وزیر این وزارتخانه با اهمیت وشن می‌شود یا خیر؟

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده سابق مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی از جهات مختلف بسیار با اهمیت است زیرا تقریبا نیمی از جمعیت کشور با این وزارتخانه سروکار دارند. سازمان‌های مختلفی مانند بهزیستی و تأمین اجتماعی هم زیرمجموعه این وزارتخانه هستند و از طرفی ساختارهای اقتصادی بزرگی ذیل این وزارتخانه تعریف می‌شوند. این وزارتخانه می‌تواند در حوزه کارآفرینی و تولید مؤثر باشد».

او ادامه داد: «ای‌کاش آقای رئیسی از ابتدا وزیری معرفی می‌کرد که می‌توانست از پس مسئولیت‌های مهم وزارت کار برآید. به هر حال از ابتدا هم مشخص بود که آقای عبدالملکی نمی‌توانست کارها را به نحو مطلوبی پیش ببرد؛ هم از اظهارنظرهای او معلوم بود و هم اینکه تجربه لازم را نداشت. این موضوع را هم در نظر داشته باشیم که وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی یک وزارتخانه تخصصی است که وزیر پیشین تخصص لازم برای این وزارتخانه را هم نداشت. او مدیرانی را هم منصوب کرد که آنها هم بی‌تجربه بودند. اما حالا آقای رئیسی تصمیم درستی گرفته است و فردی را معرفی کرده که معاون اجرایی‌اش است. آقای مرتضوی نیروی قوی و باتجربه‌ای است. او از معاونت وزارت کشور تا شهرداری مشهد و استانداری و بخش‌داری و مسولیتی اقتصادی در بنیاد مستضعفان را در کارنامه خود دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این نقد که عمده مسئولیت‌های پیشین صولت مرتضوی سیاسی بوده حال آنکه وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی یک وزارتخانه اقتصادی است، تصریح کرد: «او همین حالا هم مسئولیتی سیاسی ندارد و معاون اجرایی رئیس‌جمهور است. تمام مسئولیت‌های پیشین‌اش هم در حوزه اجرایی بوده است و صرفا یک مسئولیتش یعنی معاون وزارت کشورش سیاسی بوده است. اتفاقا به نظرم آقای مرتضوی با حوزه توسعه، عمران و کار به خوبی آشناست و می‌تواند به خوبی از پس مسئولیت وزارت کار برآید».

نقوی حسینی در پایان در پاسخ به این پرسش که وضعیت تمکن مالی وزیر پیشنهادی کار چگونه است و جزو متمول‌ها محسوب می‌شود یا خیر، گفت: «تا جایی که من شناخت دارم فرد سرمایه‌داری محسوب نمی‌شود. من از زمان مسئولیتش در وزارت کشور با او آشنا هستیم و همیشه آقای مرتضوی را فردی ساده‌زیست دیده‌ام. حالا که این بحث مطرح شد بد نیست قدری درباره طرح شفافیت هم بگویم. ببینید وقتی ما نماینده بودیم، هدفمان از مطرح‌کردن طرح شفافیت این بود که همه مسئولان میزان دارایی‌های خود را به مردم اطلاع دهند. چرا کسی نباید بداند کسی که سرپرست وزارت کار می‌شود چه‌قدر سرمایه دارد و تازه وقتی برای وزارت پیشنهاد می‌شود از دارایی‌اش مطلع می‌شوند؟ باید همه مسئولان بگویند چه قدر سرمایه دارند و همه مردم بدانند که سرمایه‌شان از راه درست بوده یا نادرست. اگر از طرق مشروع و قانونی سرمایه به دست آمده که مشکلی نیست اما اگر حتی شبهه‌ای در مسیر به‌دست آوردن اموالشان دیده شود، حداقل به آن فرد مسئولیت داده نشود. بعضی می‌خواهند طرح شفافیت را خلاصه کنند در این که همه بدانند رأی نماینده مجلس چه بوده. طرح شفافیت که فقط این است و همه چیز را شامل می‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها