کد خبر: 666017
تاریخ انتشار :

توهین شرم‌آور مجری «اینترنشنال» به سعدی و حافظ + عکس

پوریا زراعتی مجری شبکه «اینترنشنال» عکسی در صفحه توییترش منتشر کرده که مجسمه‌ی سعدی و حافظ در آن دیده می‌شود که روی صورتشان رنگ قرمز پاشیده شده است.

توهین شرم‌آور مجری «اینترنشنال» به سعدی و حافظ + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از روز گذشته عکسی در فضای مجازی منتشر شده که دو مجسمه از مشاهیر ادبیات ایران در این عکس دیده می‌شوند. روی صورت این مجسمه‌ها رنگ قرمز پاشیده‌اند و عکس در فضای مجازی پیچیده است.

پوریا زراعتی مجری شبکه «من‌وتو» هم این عکس را توییت کرده و روی آن نوشته است: «آخوند آغشته به خون.»

گویا پوریا زراعتی شناختی از مشاهیر بزرگ ادبیات ایران ندارد. این مجسمه‌ها در شهر قشم و در باغ مشاهیر نصب شده‌اند؛ یکی متعلق به حضرت سعدی شیخ اجل و استاد سخن است و دیگری هم مجسمه‌ی نیم‌تنه‌ی حضرت حافظ است.

گاهی شهوتِ رسیدن به خوراکی رسانه‌ای برای رسیدن به اهدافی شوم، آنقدر بالا می‌زند که اشخاص، قدرت تشخیصِ مشاهیر بزرگِ ایران زمین را هم ندارند.این حرکت و این توهین به راستی توهین به تاریخ و فرهنگ ایران زمین است.

شاید در چنین مواردی به شکلی شفاف بشود به غرض و دشمنیِ افرادی چون پوریا زراعتی و رسانه‌هایی مانند شبکه «من و تو» و «اینترنشنال» با ملت و فرهنگ ایران پی‌برد.

فراموش نکنیم که این مجسمه‌ها متعلق به عموم مردم ایران هستند و با هزینه‌ی بیت‌المال ساخته و نصب شده‌اند. هرگونه تعرض به این مجسمه‌ها لطمه زدن به سرمایه مردم است.

14010823182502741264309710

همچنین در اقدامی دیگر، روی مجسمه‌ی پروین اعتصامی رنگ قرمز ریخته‌اند. پروین اعتصامی از زنانِ شاعر و از مشاهیر تاریخ ادبیات ایران است. این اقدامِ معترضان نشان می‌دهد که به راستی آن‌ها هیچ آشنایی با مفاخر و بزرگانِ این سرزمین ندارند. پروین اعتصامی به عنوان مشهورترین زنِ شاعر ایران شناخته می‌شود و روحیه‌ی ظلم‌ستیزی و مخالفت با ستم و ستمگران و حمایت و ابراز همدلی و همدردی با محرومان و ستم‌دیدگان از مهم‌ترین ویژگی‌های اوست.

هنوز بسیاری از ما شعرِ معروفِ «اشک یتیم» از سروده‌های پروین اعتصامی را به یاد داریم که در کتاب‌های درسی چاپ می‌شد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها