کد خبر: 667236
تاریخ انتشار :

چهارمین پرونده علیه ترامپ

استیصال رئیس جمهور سابق آمریکا

در حالی که عواقب وتبعات شکست نامزدهای موردحمایت ترامپ در انتخابات میاندوره ای کنگره( که در نهایت منجر به شکست جمهوریخواهان در کسب اکثریت نسبی سنا شد) هنوز گریبانگیر وی می باشد، وزارت دادگستری و مقامات قضایی آمریکا نیز در حال پیگیری پرونده های رئیس جمهور سابق این کشور هستند. تازه ترین پرونده ای که ترامپ با آن دست و پنجه نرم می کند، مربوط به شکایت از او بابت تجاوز است! دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ادامه شهادت در پرونده شکایت ستون‌نویس سابق مجله «ال» از وی، به دادگاه فراخوانده شد. «ای ژان کارول» که ستون‌نویس سابق مجله مُد ال در فرانسه است، در دو شکایت جداگانه ترامپ را به تجاوز و افترا متهم کرده است.

استیصال رئیس جمهور سابق آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

او در شکایتی در سال ۲۰۱۹ ترامپ را به افترا و در شکایتی که چند روز پیش ارائه کرد، رئیس جمهوری سابق آمریکا را به تجاوز جنسی در دهه ۱۹۹۰ متهم کرد.دادگاه از ترامپ خواسته است تا در پرونده افترا در ماه آوریل در جلسه محاکمه حاضر شود.ترامپ اتهامات کارول را رد کرده و گفته بود که او «از جنس من نیست» و «کاملا دروغ می‌گوید.»

این پرونده در حالی به جریان می‌افتد که ترامپ اخیرا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ و بازگشت به قدرت اعلام آمادگی کرده است.این موضع با عدم رضایت بسیاری ازجمهوریخواهان، خصوصا سران این حزب همراه شده است. 

این درحالیست که طبق اخبار موجود، به زودی دادگاه جنجالی و اصلی ترامپ در خصوص نگهداری اسناد محرمانه و فوث محرمانه در ویلای خود در فلوریدا برگزار می شود.کارآگاهان «اف بی آی» پیش از تفتیش ویلای دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا به نگهداری از این مدارک طبقه‌بندی‌شده در محل زندگی رئیس‌جمهوری سابق مظنون شده بودند. ماموران پلیس فدرال در جریان تفتیش ویلای دونالد ترامپ ۵۸ اتاق و ۳۳ دستشویی و حمام این اقامتگاه را جستجو کردند. 

حکم تفتیش ویلای دونالد ترامپ که اکنون به طور علنی منتشر شده است نشان می‌دهد که پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در مورد رئیس‌جمهوری سابق به دلیل ارتکاب احتمالی چند مورد تخلف بود. پنهان‌کاری، آسیب به اسناد دولتی یا انتقال آنها، کارشکنی در مسیر اجرای عدالت و تخلف احتمالی از قانون مقابله با جاسوسی از جمله این موارد هستند. 

خودداری از استرداد مدارک مرتبط با امنیت ملی یکی از مواردی است که می‌تواند تخلف از قانون مقابله با جاسوسی محسوب شود. کارآگاهان پلیس فدرال آمریکا برای تائید حکم تفتیش اقامتگاه دونالد ترامپ باید قاضی فدرال را قانع می‌کردند که مدارکی کافی در دست دارند که نشان می‌دهد به احتمال زیاد قانون‌شکنی صورت گرفته است. آنها پس از موافقت قاضی فدرال با تفتیش اقامتگاه دونالد ترامپ ۱۱ فقره سند طبقه‌بندی‌شده که چند مورد از آنها مهر «فوق‌محرمانه» داشت کشف کردند.

قاضی فدرال در حکم تفتیش ویلای ترامپ به دادستانان اجازه داده است در راستای نقض احتمالی سه قانون فدرال اسنادی محرمانه را کشف و ضبط کنند. هرچند در فهرست اسنادی که در ویلای دونالد ترامپ کشف شد چند مدرک «فوق‌محرمانه» هم دیده می‌شود اما در سه قانون مورد اشاره در حکم تقتیش تنها از «سوءاستفاده از مدارک دولت فدرال» سخن به میان آمده است.یکی از این قوانین نگهداری غیرقانونی از اطلاعات مرتبط با امنیت ملی را ممنوع کرده است. در این قانون فدرال اشاره‌ای به طبقه‌بندی اسناد نشده است. برای هر مورد تخلف از این قانون تا ۱۰ سال زندان پیش‌بینی شده است. دو قانون فدرال دیگر پنهان کردن و تخریب اسناد رسمی دولت فدرال را ممنوع کرده‌اند. مجازات تخلف از این دوقانون سه تا ۲۰ سال زندان است. در متن هیچ‌کدام از این دوقانون فدرال نیز اشاره‌ای به اسناد طبقه‌بندی شده دیده نمی‌شود. این در حالی است که قوانین فدرال انتقال اسناد طبقه‌بندی‌شده به محلی غیرمجاز و نگهداری از آنها را ممنوع کرده است. با این حال در حکم تفتیش ویلای دونالد ترامپ به این قوانین استناد نشده است. 

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا شخصا در سال ۲۰۱۸ قانونی را امضاء کرد که براساس آن سوءاستفاده و نگهداری نامناسب از اسناد طبقه‌بندی‌شده جرم محسوب می‌شود. این قانون مجازات حداکثری تخلف در این زمینه را از یک سال به پنج سال افزایش داد. دونالد ترامپ در آن زمان از ماجرای رسوایی ایمیل‌های هیلاری کلینتون و استفاده وزیر خارجه پیشین از سرور شخصی برای استفاده از ایمیل‌های کاری به شدت انتقاد می‌کرد.اما به نظر می رسد این قانون اکنون گریبانگیر خود ترامپ شده است! 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها