کد خبر: 668490
تاریخ انتشار :

۱۰ پیش بینی برای آینده بازار رمزارز در سال ۲۰۲۳

رسانه رمزارزی کوین‌دسک، پیش از ورود به سال بعدی میلادی، پیش‌بینی تعدادی از کارشناسان حوزه رمزارز را درباره آینده این بازار پرنوسان و پرطرفدار گردآوری کرده است.

۱۰ پیش بینی برای آینده بازار رمزارز در سال ۲۰۲۳
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسانه رمزارزی کوین‌دسک، به تازگی پیش‌بینی ده فعال بازار رمزارز را درباره آینده این بازار در حوزه توکن‌های غیرقابل تعویض، فضای وب‌۳، قیمت رمزارز‌ها و DAO منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رسانه رمزارزی کوین‌دسک، پیش از ورود به سال بعدی میلادی، پیش‌بینی تعدادی از کارشناسان حوزه رمزارز را درباره آینده این بازار پرنوسان و پرطرفدار گردآوری کرده است. سال گذشته، بیت‌کوین با قیمت حدودی ۵۰،۰۰۰ دلار در بازار معامله می‌شد. محبوبیت دنیای رمزارز و NFT‌ها به حدی بالا بود که امکان نداشت تبلیغی مرتبط با رمزارز‌ها در بازی‌های ورزشی دیده نشود.

هیچ تحلیل‌گر و یا فردی پیش‌بینی نمی‌کرد که صرافی بزرگ FTX با مدیریت سم بنکمن فراید با بحران نقدینگی و ورشکستگی مواجه شود. شبکه سلسیوس و ورشکستگی ویجر دیجیتال نیز از دیگر اتفاقات مهم سال ۲۰۲۲ میلادی بود که بازار رمزارز‌ها را تحت تاثیر قرار داد. در ادامه به ده پیش‌بینی درباره آینده بازار رمزارز در سال آینده میلادی اشاره خواهد شد.

جدال بر مسائل قانون‌گذاری

احتمال می‌رود که سال ۲۰۲۳ میلادی، نقطه اوج تعیین مقررات و قوانین برای حوزه کریپتو باشد. لارا شین از پادکست آن‌چیند در این باره می‌گوید: «قوانین سختی بر این بازار حاکم خواهد شد و فعالان بازار برای به خطر نیفتادن ویژگی غیرمتمرکز بودن این بازار، به مبارزه با برخی از قوانین خواهند پرداخت.»

رشد پلتفرم‌های وب۳

ریزش قیمت رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۲ باعث شد که تمرکز این بازار از حدس و پیش‌بینی به سمت فعالیت‌های کاربردی سوق پیدا کند. الکس ژانگ پیش‌بینی می‌کند که پلتفرم‌های اجتماعی وب۳، پروتکل‌های مرتبط و فعالیت‌های اجتماعی مجازی بر پایه رمزارز‌ها در سال ۲۰۲۳ رشد خود را ادامه دهند.

ضرر‌های بیشتر و بیشتر

کس پیانسی پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌ها و بانک‌ها در امید این هستند که تاثیر ورشکستگی FTX در بازار به اتمام برسد، اما تاثیر چنین بحران نقدینگی بزرگی به راحتی از بین نمی‌رود و بنظر می‌رسد که دومینوی ورشکستگی در این بازار در سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا کند.

گسترش جهانی بیت‌کوین

الکس گلدستین، مسئول انجمن حقوق بشری در تجربه حضور خود در کنفرانس بیت‌کوین در غنا گفت: تعداد کارآفرینان حوزه بیت‌کوین غیرقابل باور است. مردم در مناطق دور‌افتاده کامرون، جمهوری کنگو و سومالی از بیت‌کوین استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده همه‌گیر شدن و گسترش استفاده از بیت‌کوین در سطح جهانی است.

فاصله گرفتن از دنیای کریپتو

با توجه به ریزش قیمت شدید بیت‌کوین، پیتر مک‌کورمک پیش‌بینی می‌کند که برخی از افراد ممکن است پس از زمستان کریپتو در سال ۲۰۲۲، تمرکز خود بر تحلیل قیمت رمزارز‌ها را کاهش دهند و کمی از این فضا فاصله بگیرند.

فضای وب۳ مطابق با مد روز حرکت می‌کند

کتی هکل پیش‌بینی می‌کند که همکاری هنرمندان و برند‌های لوکس در فضای وب۳ گسترش خواهد یافت. برند‌ها می‌توانند در این فضا، مشتریان جدید و روش‌های جدید بازاریابی را اجرا کنند.

NFT‌ها به رشد خود ادامه می‌دهند

ان‌اف‌تی‌ها (توکن غیرقابل تعویض) که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کردند، رشد خود را در سال بعدی میلادی ادامه خواهند داد. بروک پیش‌بینی می‌کند که حوزه NFT‌ها یکی از اولین حوزه‌هایی خواهد بود که در سال آینده از تاثیرات منفی سال ۲۰۲۲ نجات پیدا خواهند کرد. حتی در سال ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاری بر پروژه‌های NFT توسط شرکت‌های دیزنی و استارباکس انجام شد و هنرمندان بسیاری شروع به عرضه کلکسیون‌های خود کردند.

حوزه بازی و DAO رشد خود را ادامه می‌دهند

انتظار می‌رود که بازی‌های فضای وب۳ مانند Big Time، Star Atlas که طرفداران زیادی را جذب خود کردند، پیشرفت خود را ادامه خواهند داد.

با وجود بازار منفی بازار رمزارزها، DAO‌ها (سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز) در سال ۲۰۲۲ رشد داشته‌اند و در هر ماه سال ۲۰۲۲، به تعداد DAO‌ها افزوده شده است.

از بین رفتن صرافی‌های متمرکز رمزارزی

در رابطه با این پیش‌بینی، تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد. برخی پیش‌بینی می‌کنند که استقبال از صرافی‌های متمرکز پس از ورشکستگی FTX کاهش پیدا کند. پیش‌بینی معکوس اظهار دارد که کاربران به دلیل ورشکستگی‌های اخیر، به صرافی‌های بزرگ اعتماد خواهند کرد.

ایجاد اطمینان و تجدید قوا

سندرا رو، به جامعه رمزارزی توصیه می‌کند که اعضای این جامعه با تواضع با یکدیگر تجدید قوا کنند، یکپارچه شوند، اعتماد از دست رفته را ترمیم کنند و در نهایت رشد را به این صنعت باز گردانند.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها