کد خبر: 670206
تاریخ انتشار :

رقیب واقعی بایدن چه کسی است؟

قدرت نمایی زودهنگام دی سانتیس!

اگرچه دموکراتها تا قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره تنها یک هدف به نام مهار ترامپ و جلوگیری از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را داشتند، اکنون مشخص شده است که ماجرا تا حدود زیادی با قبل از انتخابات تفاوت پیدا کرده است! دی سانتیس ، فرماندار فلوریدا در حال فتح سنگر به سنگر رای جمهوریخواهان در ایالات گوناگون آمریکاست. این همان مسئله ایست که ترامپ را شدیدا نگران کرده است. بر اساس یک نظرسنجی سراسری جدید که درمجموعه نومحافظه کاران انجام شد، اگرچه او به طور کلی برای رای دهندگان شناخته شده نیست، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا به عنوان یک تهدید بالقوه بزرگتر برای رئیس جمهور جو بایدن نسبت به رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ ظاهر می شود.

قدرت نمایی زودهنگام دی سانتیس!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ترامپ در برابر بایدن، با اختلاف 7 درصد ( 41 درصد به 48 درصد ) شکست خواهد خورد. اما نظرسنجی آنلاین دیگری که از سوی موسسه  WPA Intelligence  برگزار شده است نشان می دهد که اگر دی سانتیس در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 حضور یابد، می تواند 45 درصد آرا ( در مقابل رای 42 درصدی بایدن ) کسب کند.همین نظرسنجی و نظرسنجی های مشابه، وسوسه های دی سانتیس برای حضوردر انتخابات ریاست جمهوری 2024 را دوچندان ساخته است. این نظرسنجی به دنبال نظرسنجی دانشگاه سافولک در ماه گذشته انجام شد که نشان داد دیسانتیس به طور جزئی از بایدن پیشی گرفت.اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد که رقیب اصلی دموکراتها، نه ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بلکه دی سانتیس است! اما نکته جالب توجه اینکه تنها 64درصد از رای دهندگان آمریکایی با دی سانتیس و افکار وی آشنا هستند! این میزان آشنایی در قبال بایدن وترامپ بسیار بالاتر ( هر دو98 درصد) بوده است. ناشناخته بودن دی سانتیس برای وی یک فرصت است ،چنانچه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز ناشناخته بوده ترامپ به کمک وی آمد و منجر به جلب آرای ایالتی به سود جمهوریخواهان گردید. اکنون این شرایط خاص برای دی سانتیس نیز وجود دارد! 

دیوید مک‌اینتاش ، رئیس موسسه ای که نظرسنجی اخیر زیر نظر او صورت گرفته است در این خصوص به شبکه  NBC گفته است :

«از بین هر سه نامزد، دیسانتیس کسی است که جا برای رشد دارد... و با این حال او هنوز هم امتیاز بالایی دارد، او همچنان بایدن را شکست می‌دهد، در حالی که ترامپ از او شکست می‌خورد». 

ترامپ این نظرسنجی را به مانند دیگرنظرسنجی هایی که به سود وی نیست زیر سوال برده است! البته سابقه موسسه نظرسنجی WPA Intelligence نیز نشان می دهد که این مجموعه در تحقیقات عمومی خود در خصوص آرای شهروندان آمریکایی چندان بی طرفنیست! این باشگاه  تحقیقاتی قبلاً با ترامپ متحد بود اما در طول رقابت های مقدماتی 2022 شروع به جدایی از او کرد.در هر حال، نتایج این نظرسنجی به وضوح نشان می دهد که گذار از ترامپ رسما در حزب جمهوریخواه کلید خورده است.در این میان، مایک پنس و جان بولتون و دیگر نامزدهای جمهوریخواه، عملا اقبال چندانی برای حضور در دورنهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 ندارند و اگر دی سانتیس در رقابتهای انتخاباتی آتی حضور یابد( که احتمال آن نیز بالاست) با ترامپ رقابت جنجالی و سختی خواهد داشت. البته بعید است در صورت شکست ترامپ از دی سانتیس در رقابتهای درون حزبی جمهوریخواهان، وی پذیرای این شکست باشد! در این معادله، دی سانتیس بازی محتاطانه ای را در پیش گرفته است و هنوز هنوز نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی را  اعلام نکرده است. فراتر از آن،  نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا نمی‌خواهند جو بایدن یا دونالد ترامپ در انتخابات بعدی آمریکا در سال 2024 شرکت کنند.براساس نتایج این نظرسنجی، بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی و 30 درصد دموکرات‌ها معتقدند بایدن نباید در انتخابات بعدی آمریکا شرکت کند، 57 درصد نیز بر این باورند ترامپ نباید در انتخابات شرکت کند، این رقم بین جمهوری‌خواهان 26 درصد است.در چنین شرایطی به نظرمی رسد ظرفیت جمهوریخواهان آمریکا برای پذیرش دی سانتیس ، به عنوان جایگزین ترامپ بیشتر خواهد بود. در مقابل، کامالا هریس نیز امیدوار است که با کناره گیری نهایی جوبایدن، به عنوان نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری 2024 انتخاب شود. البته فعلا بایدن به راحتی قصد واگذار کردن میدان به معاون خود را ندارد! 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها