کد خبر: 671850
تاریخ انتشار :

سفر قریب الوقوع یک مقام ارشد پنتاگون به تایوان

منابع آگاه امروز جمعه اعلام کردند که مایکل چیس، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین، طی چند روز آینده در بحبوحه تنش بین واشنگتن و پکن بر سر حادثه بالون، به تایوان سفر خواهد کرد.

سفر قریب الوقوع یک مقام ارشد پنتاگون به تایوان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این منابع به «فایننشال تایمز» انگلیسی گفتند که مایکل چیس، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور چین، قرار است پس از اتمام سفر کاری فعلی در مغولستان، به تایوان برود.

چین پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که مقامات آمریکا به اصل «چین واحد» پایبند باشند و از انجام هر کاری که بر روابط چین و آمریکا تأثیر بگذارد، خودداری کنند.

کاخ سفید چین را به ارسال «بالون های جاسوسی» به پنج قاره و نقض حاکمیت کشورها متهم کرد و وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفت سفر بلینکن به چین را به تعویق بیاندازد چراکه حضور بالون های چینی در حریم هوایی آمریکا را «اقدامی غیرمسئولانه و نقض آشکار حاکمیت ایالات متحده و قوانین بین المللی» ارزیابی کرده است.

در راستای واکنش به سرنگونی بالون، چین نیز از پاسخگویی به تماس ایالات متحده از طریق کانال های وزارت دفاع خودداری کرد؛ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که وزیر دفاع چین از پاسخ به تماس وی خودداری کرده است.

منبع: العالم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها