کد خبر: 673962
تاریخ انتشار :

آیا جمهوریخواهان در فلوریدا می بازند؟!

چشم طمع دموکراتها به ایالت سرنوشت ساز

ایالت فلوریدا با 29 رای الکترال، یکی ازمهم ترین ایالات انتخاباتی در آمریکا محسوب می شود. پس از دو ایالت کالیفرنیا یا 55 رای الکترال و تگزاس با 38 رای الکترال، فلوریدا سومین ایالت سرنوشت ساز انتخاباتی در این کشور محسوب می شود. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و 2020 میلادی، فلوریدا به ایالتی قرمز یا جمهوریخواه تبدیل شد. به عبارت بهتر، سومین ایالت آمریکا ( به لحاظ انتخاباتی و الکترال) به تسخیر مخالفان بایدن در آمده و فعلا نظرسنجی ها نشان می دهد که اگر بار دیگر نیز در این ایالت رقابت انتخاباتی صورت گیرد، دموکراتها از رقبای جمهوریخواه خود شکست خواهند خورد.

چشم طمع دموکراتها به ایالت سرنوشت ساز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

جمهوری خواهان ثبت نام شده در نظرسنجی جدید دانشگاه فلوریدا شمالی، حمایت خود را از فرماندارشان دی سانتیس در انتخابات ریاست جمهوری 2024 نشان داده اند. نظرسنجی جدید که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که 52 درصد از پاسخ دهندگان جمهوری خواه ثبت نام شده در این ایالت گفته اند که در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان در سال 2024 به دی سانتیس رای خواهند داد، در حالی که 27 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که رای خود را به رئیس جمهور سابق ترامپ خواهند داد. به عبارت بهتر، دی سانتیس در ایالت فلوریدا دو برابر ترامپ دارای رای و اعتبار می باشد. 

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، که ماه گذشته مبارزات انتخاباتی خود را اعلام کرد نیز در این نظرسنجی 4 درصد آرا را کسب کرده و مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز موفق به کسب دو درصد آرا گردیده است. اما نکته جالب توجه ، به دورنهایی انتخابات ریاست جمهوری باز می گردد! اکنون ساکنان فلوریدا می گویند در رقابت میان بایدن و ترامپ به رئیس جمهور سابق آمریکا رای خواهند داد اما اگر ترامپ در رقابتهای درون حزبی دی سانتیس را به چالش بکشد، ممکن است برخی رای دهندگانی که اکنون در نظرسنجی ها حامی وی ( دی سانتیس) هستند آرای خود را به سود ترامپ به گردش در نیاورند!به عبارت بهتر، سران حزب جمهوریخواه نگران هستند که رقابت میان دی سانتیس و ترامپ در نهایت، منجر به بروز شکاف میان دو سیاستمدار و در نهایت، گردش آرای طرفداران یکی از دو نامزد ( در رقابت نهایی) به سود بایدن شود! 

هنگامی که از رای دهندگان در ایالت فلوریدا ، از رقابت  فرضی دوسانتیس و بایدن در سال 2024 پرسیده شد، 51 درصد از پاسخ دهندگان ایالتی گفتند که به دی سانتیس رای خواهند داد، همانطور که 42 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که به بایدن رای خواهند داد.دی سانتیس هنوز به صورت رسمی حضورخود در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام نکرده است اما بسیاری از نزدیکانش، از عزم وی برای حضوردر رقابتهای درون حزبی خبر می دهند. ترامپ طی هفته های گذشته، حملات سختی را علیه دی سانتیس مطرح کرده و به وی توصیه نموده است که از رقابت با وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی اجتاب کند! نظرسنجی دانشگاه فلوریدا شمالی از 25 فوریه تا 7 مارس انجام شد و در مجموع 1452 پاسخ دهنده در آن شرکت کردند. حاشیه خطای نظرسنجی 2.57 درصد بوده است. به هر حال پیش بینی می شود هر اندازه به رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نزدیک تر شویم، رقابت میان دی سانتیس و ترامپ خصوصا در ایالت فلوریدا نیز جذاب تر و البته سخت تر شود. شکل گیری دوگانه "دی سانتس -ترامپ"در ایالت فلوریدا می تواند در نهایت به پاشنه آَشیل جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی تبدیل شود. دقیقا همان مسئله ای که سران این حزب شدیدا از تحقق آن پس از برگزاری رقابتهای درون حزبی وحشت دارند! 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها