کد خبر: 657431
تاریخ انتشار :

این شربت دشمن بی‌خوابی‌های شبانه

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را برای افرادی که سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه دارند مفید دانست.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شربت میوه گل نسترن (میوه نسترن +گزنه + سنبل الطیب + اسطخودوس +عسل) حاوی کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، روی، مس، پروتئین، کلسیم، آهن، اسیدفولیک، قند (ساکاروز، گلوگز، فرکتوز)، والرین، اسکوربیک اسید، هیدرواسکوربیک اسید، پکتین، تانن، فلاونوئیدها، کارتنوئید‌ها ویتامین A، گروه ویتامین B، B۱، B۲، B۳، B۶، C، E، K، D و ... است.

برای بررسی خواص شربت میوه گل نسترن و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهمترین خواص شربت میوه گل نسترن

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت میوه گل نسترن اظهار کرد: این شربت موجب کنترل دیابت و دیابت با منشا اعصاب می‌شود. این شربت نشاط آور است و موجب آرامش قلب و اعصاب می‌شود بنابراین موجب رفع اضطراب، استرس و افسردگی شده و همچنین موجب رفع بی خوابی و پریشان خوابی می‌شود.

وی ادامه داد: این شربت موجب تقویت و استحکام استخوان‌ها می‌شود و از نرمی استخوان جلوگیری می‌کند، همچنین باعث تقویت معده و دستگاه گوارش، تقویت قلب و عروق می‌شود و برای بیمارانی که تپش غیر طبیعی قلب دارند مفید است.

عظمایی افزود: این شربت به دلیل ویتامین A، E، C و فلاونوئید‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از سرطان‌ها پیشگیری می‌کند. همچنین خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و موجب رفع عفونت‌های ویروسی و ناراحتی‌های کلیوی و مجاری ادراری می‌شود؛ و برای درمان ورم چرکی کلیه‌ها هم مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: این شربت خاصیت سنگ‌شکنی دارد و برای افرادی که سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه دارند می‌تواند موثر باشد، همچنین موجب تقویت عملکرد مغز و بهبود حافظه می‌شود و از آلزایمر جلوگیری می‌کند. این شربت موجب تقویت عمومی بدن، تقویت و جوانسازی پوست و مو، رفع سندروم پای بی‌قرار، رفع رعشه، سردرد‌های میگرنی، بهبود رفتار‌های کودکان بیش فعال می‌شود. شربت میوه گل نسترن، چون سرشار از ویتامین C است موجب جذب آهن می‌شود به همین دلیل می‌تواند برای افراد کم‌خون مفید باشد

عظمایی درباره منع مصرف این شربت گفت: مصرف این شربت برای زنان باردار و افرادی که افت قند دارند، همچنین برای رانندگان در حین رانندگی ممنوع است. افرادی که داروی قند، فشار و چربی خون و دارو‌های آرام‌بخش اعصاب می‌خورند از مصرف همزمان پرهیز کنند، چون میزان اثربخشی دارو را بیشتر میکند بهتر است با دو تا سه ساعت فاصله میل کنند.

مواد لازم برای تهیه ۲.۵ لیتر شربت میوه گل نسترن

عرق نسترن ۱ لیتر

گزنه نیم لیتر

اسطخودوس نیم لیتر

عسل نیم کیلو

میوه نسترن ۷۰ گرم

طرز تهیه شربت میوه گل نسترن

میوه نسترن را نیم کوب کنید. داخل عرقیجات بریزید.

این مواد باید ۲۴ ساعت بماند.

سپس ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید. حرارت که متعادل شد صاف کنید.

عسل را اضافه کرده هم بزنید تا قوام بیاید. سپس داخل شیشه بریزید.

چنانچه دسترسی به عرق نسترن نداشتید می‌توانید به جای آن یک لیتر آب معدنی بریزید و از ۱۲۰ گرم میوه نسترن استفاده کنید.

عظمایی گفت: برای تهیه یک لیوان شربت نسترن ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از این شربت را درون لیوان ریخته و بقیه را آب جوش ولرم بریزید. مقدار مصرف در طول روز می‌تواند ۴ لیوان، صبح، ظهر، عصر و شب باشد. همچنین این شربت را در روز‌های فصل گرم می‌توان به صورت خنک میل کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها